Tájékoztatók

Az izomszövetek erősítése

Masszázs alkalmazása kétféleképpen hat az izomzatra:

• Amennyiben célunk az, hogy felszabadítsa a feszülő, letapadt, merev görcsös izmokat, ezáltal csökkentve a sérülések előfordulását, és az izmok vérrel ellátottságát, rugalmasságát növelje, akkor a sporttevékenység előtt célszerű masszázsban részesülnünk.

• A megterhelt izomzat regenerálódása és a salakanyagok távozása, vagy a lábadozási idő csökkentése a cél, akkor a sporttevékenység után vegyük igénybe a masszázst.

Meg kell említenem, nem csak a sportolók terhelik meg izomzatukat. A monoton, vagy az ülőmunka, az egyoldalú fizikai megterhelés (akár sportról legyen szó, akár munkavégzésről,) nyakmerevedést, váll- és hátfájást okozhat. Folyamatosan bizonyos izmokat / izomcsoportokat vesznek igénybe. Ennek hatására ezek az izmok túlfeszülnek, megerőltetődnek, mások pedig elgyengülnek.

A rossz testtartás következtében izmaink helytelenül mozognak, ezért elveszítik rugalmasságukat. A mozgáshiány szintén károsan hat az izomtónusokra, mivel ennek következtében az izomzat zsugorodik, teljesen megmerevedik és sok esetben betegség melegágyát képezi. A kialakult izomegyensúly-megbomlás a környező ízületekre is hatással van.

A masszázs elősegíti az akut problémák enyhítését és megelőzi a lehetséges problémákat.