Tájékoztatók

Derék-, hát-, csípő- és nyaki bántalmak.

Akadnak, akik heti, de akár napi szinten szenvednek derék-, hát-, csípő- és nyaki bántalmaktól. Általánosságban mindenki hajlamos arra, hogy a kezdeti húzódást, merevséget figyelmen kívül hagyja s csak akkor foglalkozzon a tünetekkel, mikor már a mozgást korlátozza, vagy elviselhetetlen a fájdalom.
Masszázs alkalmazásával helyre állítható egészségi állapotunk, ill. megelőzés szempontjából is igen fontos, emellett mi magunk is tehetünk lépéseket egészségünk érdekében.

Gyakorlati megoldások:

Mindenképpen a mozgás, mely lehet: futás, kerékpározás, úszás, séta, jóga.
Az alábbi gyakorlatokat ajánlott minden nap elvégezni, akár munkavégzés közben, kis szünetet tartva:

  •  Fej fordítás jobbra- balra, fej hajlítás előre- hátra.
  • Fejünkkel próbáljuk mind két irányban a vállunkat megérinteni.
  •  Vállunkat húzzuk fel nyakunk (fülünkhöz), majd engedjük le és karunkkal igyekezzünk nyújtani a föld felé, mintha meg is tudnánk érinteni.
  • Vállkörzés előre, majd hátra.
  • Karkörzés előre, majd hátra.
  • Nyújtsuk ki karjainkat oldalra és vízszintesen tartva nyújtsuk hátrafelé, ameddig csak bírjuk.
  • Hátul összekulcsolt kézzel hajoljunk előre, míg a karunkkal hátrafél nyújtózunk.
  • Kulcsoljuk össze karunkat, emeljük a fejünk fölé és igyekezzünk felfelé nyújtózni.
  • Derékhajlítás előre- hátra, jobbra- balra.
  • Derék fordítás jobbra, balra.

Derék-, hát-, csípő- és nyaki bántalmak.

Akadnak, akik heti, de akár napi szinten szenvednek derék-, hát-, csípő- és nyaki bántalmaktól. Általánosságban mindenki hajlamos arra, hogy a kezdeti húzódást, merevséget figyelmen kívül hagyja s csak akkor foglalkozzon a tünetekkel, mikor már a mozgást korlátozza, vagy elviselhetetlen a fájdalom. Masszázs alkalmazásával helyre lehet állítani a meglévő panaszokat, ill. megelőzés szempontjából is fontos, azonban emellett mi magunk is tehetünk lépéseket egészségünk érdekében.

Lelki háttér:

Hát- felsőrész:

Ok: Érzelmi háttér hiánya, szeretetlenség, a szeretet elfojtása.
Pozitív megerősítés: Szeretem magamat, bízom magamban, az élet szeret és támogat.

Hát- közép:

Ok: Bűntudat, nehéz hátrahagyni a múltat, az élet súlyos teher.
Pozitív megerősítés: Elengedem a múltat, szabadon lépek előre szeretettel szívemben!

Hát- alsórész:

Ok: Aggódás a bevételek miatt, bizonytalan anyagi háttér.
Pozitív megerősítés: Bízom az életben, bármire is van szükségem, megkapom. Biztonságban vagyok.

Csípő:

Ok: A test egyensúlyáért felelős, feltétlen bizalom az előrehaladásban.
Pozitív megerősítés: Örömmel telnek napjaim, boldogan megyek tovább!

Gerincoszlop:

Ok: Az élet hajlékony tartóoszlopa.
Pozitív megerősítés: Az élet támogat engem.

Gerincgörbület:

Ok: Merevség, félelem, kitartás a régi elképzelések mellett. Hitehagyottság, akaratgyengeség.
Pozitív megerősítés: Eloszlatom félelmeimet, bízom az életben! Tudom, az élet támogat. A szeretet ereje egyenessé és magabiztossá tesz engem!

Nyak:

Ok: hajlékonyság, képesség a visszatekintésre.
Pozitív megerősítés: Békében vagyok az élettel.

Nyaki panaszok:

Ok: A dolgok egyoldalú szemlélete, önfejűség, hajlíthatatlanság.
Pozitív megerősítés: Számtalan módszer és nézőpont létezik. Kész vagyok megismerni valamennyit.

Gyakorlati megoldások:

Mindenképpen a mozgás, mely lehet: futás, kerékpározás, úszás, séta, jóga.
Az alábbi gyakorlatokat ajánlott minden nap elvégezni:

  • Fej fordítás jobbra- balra, előre- hátra.
  • Fejünkkel próbáljuk mind két irányban a vállunkat megérinteni.
  • Vállunkat húzzuk fel nyakunk (fülünkhöz), majd engedjük le és karunkkal igyekezzünk nyújtani a föld felé, mintha meg is tudnánk érinteni.
  • Vállkörzés előre, majd hátra.
  • Karkörzés előre, majd hátra.
  • Nyújtsuk ki karjainkat oldalra és vízszintesen tartva nyújtsuk hátrafelé, ameddig csak bírjuk.
  • Hátul összekulcsolt kézzel hajoljunk előre, míg a karunkkal hátrafél nyújtózunk.
  • Kulcsoljuk össze karunkat, emeljük a fejünk fölé és igyekezzünk felfelé nyújtózni.
  • Derékhajlítás előre-, hátra, jobbra- balra.
  • Derék fordítás jobbra, balra.

Lelki háttér forrás: Louise L. Hay tanulmányai alapján.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.